Az indiai teológia szerint Istennek három - arculata -aspektusa van: Brahman, Paramátmá és Bhagaván azaz az Úr személytelen aspektusa az Ő mindent átható helyhez kötött formája, valamint Ő mint a Legfelsőbb Szemely.
Tudjon meg többetAz indiai teológia szerint Istennek három - arculata -aspektusa van: Brahman, Paramátmá és Bhagaván azaz az Úr személytelen aspektusa az Ő mindent átható helyhez kötött formája, valamint Ő mint a Legfelsőbb Szemely.
Tudjon meg többet"A Legfelsőbb Urat, aki az igazság, a tudás és a gyönyör megtestesülése, Góvindaként vagy Krisnaként ismerik. Ő kezdet nélküli, mindennek az eredete és minden ok oka." (Brahma-szanhitá 5.1)
Tudjon meg többetKrisna tehát Bhagaván (Isten), minden valóság forrása, ugyanakkor számtalan más megnyilvánulása is van. Sokfele formában létezik, hogy viszonozza a bhaktái szeretetét. Noha a Krisna megszemélyesült szeretet, Visnuként (Nárájanaként) is megjelenik, aki a megszemélyesült hatalom és pompa.
Tudjon meg többetAhogyan Krisna Visnu-formáiba kiterjed, ugyanúgy terjed ki végtelen sok avatára-formájába is, amelyek mindig valamilyen meghatározott küldetéssel szállnak alá. A sok inkarnáció közül a különböző szentírások tíz fontos avatáráról számolnak be.
Tudjon meg többetVisnu avatárái közül talán Nriszinhadéva, a félig ember, félig oroszlán inkarnáció a legfantasztikusabb, egyben a legmeghökkentőbb látvány. A története is nagyon érdekes.
Tudjon meg többetJóllehet az indiai társadalmat többnyire patriarchálisnak tekintik, van egy ősi indiai tradíció, amely istennőimádatot hirdet. A saktizmus gyökerei egészen az ősi Védákig nyúlnak vissza, ahol különböző női istenségekről (Úsá, Vák, Rátri, Aditi, Szaraszvatí, Prithiví) találunk leírásokat.
Tudjon meg többet"A szépség és a rasza esszenciája, a boldogság és az együttérzés kvintesszenciáia, az édesség és a ragyogás megtestesülése, a leleményesség mintaképe, a szeretet bája: kedves elmém, kérlek, Nála keress oltalmat, Rádhánál, hiszen Ő minden esszencia kvintesszenciája!"
Tudjon meg többet"A Legfelsőbb Úr energiáit (kedveseit) három csoportba sorolhatjuk: a Laksmík Vaikunthán, Dváraká királynői és a vrindávanai gópík. A gópík a legkiválóbbak mindannyiuk közül, mert rendelkeznek azzal a kiváltsággal, hogy Sri Krisnát, az elsődleges Urat, Vradzsa királyának fiát szolgálhatják." - Csaitanja-csaritámrita, Ádi-lílá 1.79-80
Tudjon meg többetSiva (a kedvező"), a hamuval beszórt aszkéta, a jógik hercege az egyik legszélesebb körben imádott istenség Indiában. Koponyákból fűzött nyakláncot visel, egyik kezében kígyót, a másikban háromágú szigonyt tart.
Tudjon meg többetDurgá az anyagi teremtés istennője. Szólítsák bár a görög nevén (Gaia), az afrikai nevén (Osun), az egyiptomi nevén (Ízisz) vagy a világ különböző tájain használt több száz neve bármelyikén, mindig ugyanarról az istenségről van szó.
Tudjon meg többetA puránák szerint az anyagi világ Brahmával, a négyfejű félistennel kezdődik, aki a kozmosz legfelsőbb bolygóján Brahmalókán él. Pitámaha (nagyapa) néven is ismert, mivel ő az első teremtett lény és a bölcsek eredeti tanítója (guruja).
Tudjon meg többet