Az indiai teológia szerint Istennek három - arculata -aspektusa van: Brahman, Paramátmá és Bhagaván azaz az Úr személytelen aspektusa az Ő mindent átható helyhez kötött formája, valamint Ő mint a Legfelsőbb Szemely.
Tudjon meg többetAz indiai teológia szerint Istennek három - arculata -aspektusa van: Brahman, Paramátmá és Bhagaván azaz az Úr személytelen aspektusa az Ő mindent átható helyhez kötött formája, valamint Ő mint a Legfelsőbb Szemely.
Tudjon meg többet"A Legfelsőbb Urat, aki az igazság, a tudás és a gyönyör megtestesülése, Góvindaként vagy Krisnaként ismerik. Ő kezdet nélküli, mindennek az eredete és minden ok oka." (Brahma-szanhitá 5.1)
Tudjon meg többetKrisna tehát Bhagaván (Isten), minden valóság forrása, ugyanakkor számtalan más megnyilvánulása is van. Sokfele formában létezik, hogy viszonozza a bhaktái szeretetét. Noha a Krisna megszemélyesült szeretet, Visnuként (Nárájanaként) is megjelenik, aki a megszemélyesült hatalom és pompa.
Tudjon meg többetAhogyan Krisna Visnu-formáiba kiterjed, ugyanúgy terjed ki végtelen sok avatára-formájába is, amelyek mindig valamilyen meghatározott küldetéssel szállnak alá. A sok inkarnáció közül a különböző szentírások tíz fontos avatáráról számolnak be.
Tudjon meg többetVisnu avatárái közül talán Nriszinhadéva, a félig ember, félig oroszlán inkarnáció a legfantasztikusabb, egyben a legmeghökkentőbb látvány. A története is nagyon érdekes.
Tudjon meg többetJóllehet az indiai társadalmat többnyire patriarchálisnak tekintik, van egy ősi indiai tradíció, amely istennőimádatot hirdet. A saktizmus gyökerei egészen az ősi Védákig nyúlnak vissza, ahol különböző női istenségekről (Úsá, Vák, Rátri, Aditi, Szaraszvatí, Prithiví) találunk leírásokat.
Tudjon meg többet"A szépség és a rasza esszenciája, a boldogság és az együttérzés kvintesszenciáia, az édesség és a ragyogás megtestesülése, a leleményesség mintaképe, a szeretet bája: kedves elmém, kérlek, Nála keress oltalmat, Rádhánál, hiszen Ő minden esszencia kvintesszenciája!"
Tudjon meg többet"A Legfelsőbb Úr energiáit (kedveseit) három csoportba sorolhatjuk: a Laksmík Vaikunthán, Dváraká királynői és a vrindávanai gópík. A gópík a legkiválóbbak mindannyiuk közül, mert rendelkeznek azzal a kiváltsággal, hogy Sri Krisnát, az elsődleges Urat, Vradzsa királyának fiát szolgálhatják."
Tudjon meg többetA vaisnavizmus átfogó teista világkép. amely imperszonalista, panteista, panenteista és monoteista elemeket egyaránt tartalmaz. Még egyfajta animizmus is jellemzi. Az animizmusban a hívő úgy látja, hogy a természeti megnyilvánulásokat isteni jelenlét itatja át.
Tudjon meg többetA hindu világ nagyobbik része 33 millió istent (dévát) tart számon. A vaisnavák félisteneknek nevezik őket. Azért félisteneknek mert csak "félig istenek" azaz egyikükre sem igaz, hogy az Istenség Teljes Személyisége volna. Másképpen fogalmazva: egyikük sem Isten, hanem Istennek alávetett, ugyanakkor nagy hatalommal felruházott élőlény.
Tudjon meg többetSiva (a kedvező"), a hamuval beszórt aszkéta, a jógik hercege az egyik legszélesebb körben imádott istenség Indiában. Koponyákból fűzött nyakláncot visel, egyik kezében kígyót, a másikban háromágú szigonyt tart.
Tudjon meg többetDurgá az anyagi teremtés istennője. Szólítsák bár a görög nevén (Gaia), az afrikai nevén (Osun), az egyiptomi nevén (Ízisz) vagy a világ különböző tájain használt több száz neve bármelyikén, mindig ugyanarról az istenségről van szó.
Tudjon meg többetA puránák szerint az anyagi világ Brahmával, a négyfejű félistennel kezdődik, aki a kozmosz legfelsőbb bolygóján Brahmalókán él. Pitámaha (nagyapa) néven is ismert, mivel ő az első teremtett lény és a bölcsek eredeti tanítója (guruja).
Tudjon meg többet